vector24.ro

Asigurările de care ai nevoie.

Ghid ASF

Ce se intampla cu asiguratii Astra Asigurari dupa solicitarea intrarii in procedura de faliment

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a decis retragerea autorizatiei de functionare si solicitarea intrarii in procedura de faliment a societatii Astra Asigurari.

Consumatorii care au incheiat un contract sau o polita de asigurare cu societatea Astra Asigurari sunt rugati sa urmareasca informatiile publicate de ASF (www.asfromania.ro) si Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA).

Astfel, pentru informatii de la Fondul de Garantare a Asiguratilor puteti suna la numerele de telefon: 021.211.60.37, 021.211.60.73 sau puteti cere lamuriri la adresa de e-mail: office@fgaromania.ro.

ASF poate fi contactata la numarul gratuit de telefon TELVERDE 0800 825 627, office@fgaromania.ro, sau pe pagina de Facebook a Autoritatii de Supraveghere Financiara.

Ca asigurat Astra Asigurari sau daca ati avut o dauna cu un asigurat Astra trebuie sa stii ca Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA), ca schema de garantare in domeniul asigurarilor, are ca scop protejarea creditorilor de asigurari de consecintele insolventei unui asigurator intrat in procedura de faliment. Destinatia principala a sumelor, aflate la dispozitia FGA, este plata catre creditorii de asigurari a indemnizatiilor/despagubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii incheiate in conditiile legii si a primelor datorate de asigurator pentru perioada in care riscul nu a fost acoperit de acesta, ca urmare a incetarii contractelor de asigurare, cu respectarea plafonului de garantare prevazut de lege (450.000 lei/creditor de asigurare).

Creditor de asigurare reprezinta persoana asigurata – persoana care are incheiat un contract de asigurare, un beneficiar al asigurarii – o terta persoana care beneficiaza de efectele legii sau ale unui contract de asigurare si careia asiguratorul urmeaza sa ii achite sumele cuvenite ca urmare a producerii riscului asigurat, asa cum prevede contractul de asigurare sau o persoana pagubita (in cazul asigurarii de raspundere civila) – persoana indreptatita sa primeasca despagubiri pentru prejudiciul suferit ca urmare a producerii unui risc acoperit printr-un contract de asigurare de raspundere civila.

In caz de dauna FGA va proceda la deschiderea dosarelor de dauna, de constatarea tehnica a avariilor, de instrumentarea dosarelor de dauna, precum si de avizarea lor din punct de vedere tehnic.

FGA va va pune la dispozitie modelul de cerere-tip pe care sa o completati si va va informa cu privire la documentele justificative care trebuie sa insoteasca aceasta cerere. Informatiile vor fi disponibile pe paginile de internet ale FGA si ASF.

Pentru a recupera o creanta (despagubire, indemnizatie etc.) de la FGA, veti depune la FGA:

  • pentru despagubire/indemnizatie: o cerere motivata de plata insotita de documente justificative.
  • pentru recuperarea primelor platite in avans, proportional cu timpul ramas pana la expirarea asigurarii facultative: o cerere de plata (cerere-tip) insotita de documente justificative. Urmariti informatiile disponibile la FGA si ASF pentru detalii.

Potrivit plafonului de garantare stabilit de lege, FGA poate asigura efectuarea platii in suma de maxim 450.000 lei pentru fiecare creditor de asigurare. Plata va fi efectuata in lei, pentru creantele certe, lichide si exigibile, prin intermediul postei sau a unei banci autorizate de BNR, in limita plafonului legal.

Pentru sumele de recuperat care depasesc plafonul legal de despagubire, orice persoana este in drept de a urma procedura legala prevazuta de Legea insolventei nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

De retinut este faptul ca FGA poate efectua plati din disponibilitatile sale catre creditorii de asigurari ai societatii ASTRA incepand cu data ramanerii definitive a hotararii de deschidere a procedurii falimentului.

Mai multe informatii despre situatia Astra Asigurari puteti afla pe www.asfromania.ro.

Asigurători